K moři se v létě pojede

Vše se postupně vrací do normálu, včetně možností k cestování. Vláda ČR dne 1. 6. 2020 schválila rozvolnění restrikcí a od 15. 6. můžeme začít cestovat po Evropě. Vznikl systém označující bezpečné země tzv. semafor, který stanovuje, do kterých zemí je možné cestovat bez nutnosti testování nebo karantény po návratu zpět do České republiky.

Země jsou dle závažnosti rizik označeny zelenou, oranžovou a červenou barvou.

Mezi zelené, bezpečné státy, patří již většina evropských zemí. Do těchto zemí je možné cestovat bez udání důvodu, tedy i na dovolenou, a to bez nutnosti karantény nebo předložení negativního testu.

Pro země se středním rizikem, označené oranžovou barvou, platí pro české občany stejná pravidla jako pro cestování do států s nízkým rizikem, tedy i cestování bez omezení. Pro cizince bude při cestování do ČR platit povinnost předložit negativní test nebo nastoupit do karantény.

U zemí s vysokým rizikem nákazy, červené, bude platit povinnost předložit negativní test nebo nastoupit karanténu při návratu do ČR jak pro české občany, tak pro cizince.

Upozorňujeme, že jde o opatření přijaté z české strany a je vždy nutné ověřit si podmínky v cílové zemi.

Aktuální informace a seznam zemí dle míry rizika najdete na stránkách Ministerstva zdravotnictví České republiky.

Odpovědi na nejčastější otázky k již zakoupené nebo plánované dovolené

Mám zakoupený zájezd, co mám dělat?

V případě dotazů k vašemu zájezdu využijte přednostně emailovou komunikaci a napište email svému prodejci, případně na email zajezdy@zajezdy.cz. Naši prodejci se všem emailům postupně věnují a reagují na ně. Vzhledem k aktuálnímu stavu pracujeme v omezeném režimu, reakce na emaily tedy nemusí být okamžitá. Za tuto skutečnost se omlouváme. V případě, že je váš plánovaný odjezd za méně než 48 hodin a doposud se s vámi nikdo nespojil, kontaktujte nás na telefonním čísle 565 656 610.

Jaké mám možnosti u zakoupeného zájezdu?

Dle možností pořádající CK nabídne změnu termínu nebo poukaz ve výši vámi uhrazené částky.

Poukaz na zájezd jako záruka peněz.

Ministerstvo pro místní rozvoj podpořilo odložení čerpání zájezdu jako řešení nastalé situace.

Na hodnotu zaplacených úhrad za zrušený zájezd vám bude vystaven poukaz, který budete moci uplatnit pro výběr zájezdu v době, kdy již bude bezpečné cestovat. Přečtěte si více na stránkách MMR.

Můžu nabízený poukaz odmítnout?

Ano, pokud patříte do některé ze skupiny výjimek dle nového zákona a pokud nebyl váš zájezd s odjezdem/nástupem od 20. 2. 2020 realizován, máte po prokázání této skutečnosti pořadatelské cestovní kanceláře možnost poukaz odmítnout.

Přijdu o své peníze, když mám poukaz od cestovní kanceláře a ta zkrachuje?

Ne, v případě zájezdu je poukaz krytý pojištěním proti úpadku. Pokud tedy daná cestovní kancelář zkrachuje, peníze vám bude vracet pojišťovna.

Trvám na odstoupení od smlouvy, jaká bude výše stornopoplatků?

Cestovní kanceláře ve svých všeobecných smluvních podmínkách uvádí, že odstupné se kalkuluje dle skutečně vzniklých nákladů. Vzhledem k tomu, že cestovní kanceláře již uhradily svým dodavatelům (ubytovatelé, dopravci atd.) podstatnou část plateb, které jim nebudou vráceny, skutečné vzniklé náklady mohou tvořit i 50-75 % z celkové ceny zájezdu. Uhrazená záloha tedy výši stornopoplatků nepokryje a v případě odstoupení od smlouvy bude nutné doplatit rozdíl do celkové výše odstupného. Z tohoto důvodu doporučujeme využít nabídky poukazu.  

Chci poukaz a mám uhrazenou Nízkou zálohu. Musím uhradit druhou splátku?

Ano, pokud jste využili akci Nízká záloha, druhou splátku jsme cestovní kanceláři za vás již uhradili. Nyní je tedy nutné podle rozpisu plateb doplatit druhou část zálohy a poté je možné vaši zaplacenou zálohu podle podmínek CK převést na poukaz nebo zájezd změnit.

Je možné posunout splatnost doplatku na pozdější termín, až se současná situace uklidní?

Ne, toto bohužel možné není. Při úhradě je nutné řídit se danými platebními podmínkami.

Kryje cestovní pojištění případné léčebné výlohy spojené s koronavirem?

Ano, pokud vycestujete do oblasti, na kterou nebyl ze strany Ministerstva zahraničních věci vydán zákaz/nedoporučení vycestování a epidemie se zde vyskytla až v době vašeho pobytu, cestovní pojištění léčebné výlohy v souvislosti s nakažením koronavirem kryje.

Pokud zruší zájezd cestovní kancelář nebo pokud odstoupím od smlouvy o zájezdu, vrátí se mi uhrazená částka za pojištění?

Ano, v případě že se jedná o zrušení ze strany cestovní kanceláře, bude částka za pojištění vrácena v plné výši. Pokud odstoupíte od smlouvy o zájezdu, bude vám vrácena částka za samotné cestovní pojištění, tzn. bez částky za pojištění Storno nebo Storno plus.

Co když se během dovolené dostanu do karantény?

V případě vyhlášení karantény v místě pobytu/lokalitě je cestovní kancelář povinna nést náklady na nezbytné ubytování klienta po dobu nejvýše 3 nocí nad rámec sjednané dovolené. Následný pobyt by měl být zajištěn místními úřady, které karanténu vyhlásily. Cestovní pojištění není v případě vyhlášení karantény automaticky prodlouženo a je nutné jej dokoupit.

Pokud budu muset nastoupit po návratu z dovolené do povinné karantény, uhradí mi pojišťovna ušlý zisk?

Ne, po dobu karantény budete v pracovní neschopnosti a máte případně nárok na náhradu vyplývající z pracovně-právního vztahu s vaším zaměstnavatelem.

Jakým způsobem reagují cestovní kanceláře na současnou situaci?

K nově nabízeným zájezdům od cestovních kanceláří je možnost využít mnoho výhod, např. bezplatnou změnu termínu či cílové destinace zpravidla do 30 dnů před nástupem na zájezd nebo storno zájezdu zdarma. Všechny zvýhodněné nabídky najdete na www.zajezdy.cz/akce/

Jaké jsou nejlepší zdroje informací aktuálních opatření?

Ministerstvo zahraničních věcí ČR >>

Ministerstvo vnitra ČR >>

Ministerstvo zdravotnictví ČR >>